8848 Altitude uppdaterar sitt varumärke - och lyfter samtidigt e-handeln

När 8848 Altitude nu uppdaterar hela sin varumärkesplattform, sin logo och sitt formspråk passar man samtidigt på att lyfta hela e-handeln till vår supersnabba Streamline-plattform.

“Vi mäter ständigt prestandan för våra Streamline-kunder och jämför med prestandan hos deras konkurrenter. Det är stora, välkända E-handlare på olika plattformar som vi jämför med och de faktiska siffrorna visar att våra kunder har svarstider som ligger på ungefär en tiondel av vad konkurrenterna ligger på.”, säger Oscar Mannbro, Senior E-business Solutions Specialist på Viskan.

En mängd undersökningar visar att prestanda har stor påverkan på såväl kundupplevelse som konverteringsgrad.

Just kundupplevelsen är viktig för 8848 som fortsätter att satsa på en inspirerande upplevelse med vackra bilder, fartfyllda filmer och spännande reportage som en del av e-handelsupplevelsen. Därför valde man att byta plattform till Streamline samtidigt som design och formspråk gjordes om.

“Tillsammans med ett superteam tar vi på 8848 Altitude nästa steg i vår utveckling! Uppdatering av hela varumärkesplattformen, ny e-handel och design DNA. Det har varit ett långt arbete som nu äntligen börjar rulla ut! Tillsammans med Viskans Streamline känner vi nu att vi har den bas som krävs för att ta nästa steg! För det är nu det stora jobbet börjar! “, säger Anton Peterson, E-business manager på 8848 Altitude.

8848 Altitude och Viskan har ett långt samarbete. Sedan man drog igång sin e-handel under 2011 har man legat på Viskans plattformar för e-handel och order management. Under denna tid har e-handeln vuxit kraftigt och blivit en allt viktigare del i 8848 Altitudes erbjudande. Både som försäljningskanal och som del i varumärkesbyggandet.

Besök siten: https://www.8848altitude.com/

Viskans kunder växer!

Vi på Viskan sammanställer varje år lite tillväxtsiffror för våra kunder som vi tror kan vara intressanta att dela med...
Läs mer

Hög prestanda - viktig framgångsfaktor för e-handel

Redan för nio år sedan publicerade Amazon statistik som visade att för varje tiondels sekund i ökade laddtider, så minskade...
Läs mer