Kund fick sms-avisering 4 minuter efter lagd beställning!

Tillsammans med Hemtex har vi i dagarna lanserat en ny tjänst - Viskan Instore pick & pack.

Tjänsten gör det möjligt för e-handelskunder att kunna hämta ut sina paket i vald butik bara några timmar efter att de lagt sin beställning.

Genom att låta butikerna hantera en viss del av alla e-handelsorder kan Hemtex erbjuda blixtsnabba leveranser.

"Det är ett sätt för oss som detaljhandlare att nyttja vårt butiksnät. Samtidigt som vi effektiviserar vår interna logistik. Här finns ju halva vårt lager redan nära kund" säger Björn Abild, VD på Hemtex.

Tjänsten lanseras nu i november via pilotbutiker i Sverige. I början av 2018 beräknas lanseringen ske brett i alla Hemtex 148 svenska och finska butiker.

Läs hela pressrealesen här: https://www.hemtex.se/info/press/pressreleaser/butikerna_blir_ehandelslager/

Läs mer om Viskan Instore här: https://viskan.se/viskan-instore/

Välkommen Mathias Nohlborg!

Välkommen säger vi till Mathias Nohlborg som börjat hos oss som säljare! Mathias har 10-års erfarenhet av försäljning i IT-branschen,...
Läs mer

​Lager 157 succéöppnar ny webshop på Viskan Streamline!

Lager 157 har satt mycket höga mål för sin framtida tillväxt och behövde en e-handelsplattform som ligger i framkant. Viskan...
Läs mer