Viskan

Streamline

High-end webshop till mycket konkurrenskraftigt pris

Viskan streamline

High-end webbshop till mycket konkurrenskraftigt pris

Viskan har under nästan två decennier utvecklat lösningar för kunder med mycket höga krav: stora retailkedjor och varumärken som startat och utvecklat sina digitala satsningar med Viskans ETM-system för e-handel. Vi har byggt in mängder av funktioner som är nyttiga även för de som kanske bara har en eller ett par butiker men behöver starta eller utveckla sin webbnärvaro. Vi har skapat Viskan Streamline, ett paket som innehåller allt du som handlare kan önska dig.

Bland färdiga funktioner finns:

  • Koppling till POS system Cash IT
  • Total kontroll på lagersaldo i realtid.
  • Modern responsiv layout färdig för mobila enheter.
  • Enkel artikeladministration med avancerad varianthantering.
  • Taggningar av produkter för sök i webbshopen.
  • Mängder av filtreringsmöjligheter.
  • Automatiserade flöden för administration av transporter (TA).
  • Automatiserade flöden för betalningsadministration.
  • Klarna Checkout.
  • 5 olika lagersaldon: inkommande, reserverat inkommande, fysiskt, reserverat och disponibelt.
  • WMS med effektiva plockalgoritmer med möjlighet till handdatorscanning.
  • Hitta närmaste butik med vara i lager.
  • Lägg order via enheter i butik och checka ut i kassan (när varan inte finns i den fysiska butiken).
  • Integrationer med kundklubb för loggning av alla köp.
  • Responsiv sajt eller mobilsajt för lättare informationssökning.
  • Click & Collect

Detta är bara ett litet urval av den mängd funktioner som Viskan ETM och eStore-paketet Streamline innehåller. Ta del av det som förut enbart varit förbehållet de största aktörerna.

Tag kontakt med Viskan idag

Viskan Remarketing

Med Viskans helt nya Remarket-modul kan du nu fånga upp en del av dessa intresserade och potentiella kunder genom att Remarketing-motorn, som är helt sömlöst integrerad i ETM och eStore, känner av om besökare har lagt något i kundkorgen men inte avslutat köpet och med automatik skickar besökaren ett eller flera e-post för att påminna om dennes kundkorg.

 

 

I och med att du med Viskans lösning har en helhetslösning och vi tillsammans har kontroll på hela kedjan kan vi driva innovationen lite längre än många andra, vilket möjliggör saker som:

  • Att vi med hjälp av direktaccess till lagersaldon inte kommer att mejla om produkter som tagit slut. Alltså de produkter som låg i kundkorgen men som tagit slut i tiden mellan att kundkorgen övergavs och att påminnelsen till kunden skickas. Du vet säkert hur kunder reagerar som vill köpa produkter som tagit slut.
  • Klickar kunden på antingen produktbilderna eller "Gå till min varukorg" i mejlet så kommer denne direkt till kassan, med produkterna (som fortsatt finns i lager) automatiskt tillagda av Remarketing-motorn, så att steget till att avsluta köpet blir så kort som möjligt och en ännu bättre konvertering kan uppnås jämfört med om du bara hade kommit till startsidan eller en enskild produktsida. Denna automatik kan vi erbjuda genom att vi just har en helhetslösning, sömlöst integrerat.
  • I ETM kan du sedan i real-tid se hur många utskick som gjorts, hur många som konverterat och hur mycket värde det genererat. Vår Remarket-modul är också från grunden byggd med tanke på A- och B-test och du kan med enkelhet se exempelvis hur olika budskap i dina mejl förbättrar konverteringen eller vilken tid efter att kundkorgen övergavs som är den bästa för att skicka påminnelsen och därmed maximera din konvertering.